המרתון סדרה דוקומנטרית (צילום: אלדד רפאלי,  יחסי ציבור )
האם הם יצליחו לרוץ? | צילום: אלדד רפאלי, יחסי ציבור
האם כל אחד יכול לרוץ מרתון? תופתעו לגלות שכן. סדרה דוקומנטרית חדשה תעלה ב-16.9 בקשת, ותתעד חמישה ישראלים ללא רקע או ניסיון קודם בספורט, שמחליטים לרוץ מרתון. הם מתמסרים לשמונה חודשי הכנה אינטנסיביים, שבסופה ירוצו את מרתון ברלין.

מרתון היא ריצה רצופה של 42.2 קילומטרים, האורכת למעלה מ-5 שעות לרץ הממוצע. הרצים החדשים התחייבו למהלך שצפוי לשנות את שיגרת חייהם מן הקצה אל הקצה: 8 חודשי הכנה, 5 אימונים בשבוע ומהפך טוטאלי בהרגלי האכילה, העישון השינה והבילויים.

בערב ראש השנה, 4/9, יוכלו גולשי mako לצפות בלעדית בפרק הראשון של הסדרה, עוד טרם עלייתה בקשת.

משתתפי הסדרה: 
אריה פרידמן, בן 60, חקלאי ממושב בית חנייה שבצפון הארץ, אב ל-4 וסב ל-4, אלמן. כשנתיים וחצי לפני תחילת האימונים, התאלמן אריה מאשתו רינה, לאחר שנאבקה ממושכות בסרטן השד. אריה מתקשה מאוד עם חיי הבדידות ומקווה שהמרתון הוא הכלי הנכון לצאת מהמשבר ולחפש אהבה חדשה. 

מוטי רמז, בן 46,הוד השרון, רואה חשבון, אב ל-5 בנות, נלחם בעודף משקל כל חייו. רופאו האישי מעיד כי 143 הקילוגרמים שלו מציבים בפניו סכנת חיים מוחשית. בהוראתו, מוטי חייב להוריד 40 קילו על מנת שיוכל להשתתף במרתון. מוטי מתייחס למרתון כסיכוי הראשון והאחרון שלו להיות איש בריא. 

דיאנה כהן, בת 43,רמת השרון, נשואה ואם ל-3. דיאנה הייתה ספורטאית בעבר. יחד עם אחותה וחברות קרובות רצה את חצי מרתון ת"א במטרה לבנות כושר למרתון מלא. אלא שהתכניות השתבשו כאשר, במהלך בדיקה שגרתית, גילתה שהיא חולה בסרטן השד. דיאנה עברה טיפולים והחלה בתהליך ההחלמה. המרתון עבורה הוא הזדמנות לחזור לחיים בריאים, גם אם מבחינה פיזית עליה להתחיל מאפס. 

איתמר רוז ,בן 32 , תל אביב ,יוצר עצמאי של סרטים סאטיריים קצרים. נשוי. איתמר גדל בסביבה מאד מפנקת ומעולם לא נדרש להתאמץ כדי להשיג משהו. לאיתמר אין כל ניסיון בספורט. אם יצליח לסיים מרתון ולעמוד בתקופה אינטנסיבית של אימונים ומשמעת, יש סיכוי שיצליח להתגבר על מה שהוא מגדיר כ"תת ההישגיות" שלו. 

חן כהן (24) ממזכרת בתיה סטודנטית לתואר במשפטים ותקשורת, רווקה. חן מרגישה שהחיים שלה "תקועים". למרות הבילויים הרבים, היא מתקשה ליהנות ולמצות את החיים בגילה הצעיר. לפני כ- 6 שנים התגרשו הוריה והחלטה זו השאירה אותה בבית הוריה, שם היא מתגוררת עם אמה. חלומה לעבור לתל אביב נדחה לעת עתה. לחן אין ניסיון בריצה או בספורט.

המאמן: גלעד קובו (46) מאמן ריצה בכיר, נשוי ואב ל-2. מאמן טריאתלון מוסמך, בוגר בית הספר למאמנים במכון "ווינגייט" במסלול למאמנים בכירים. אחרי 25 שנים בתפקיד פיקודי בכיר בצה"ל החליט לפרוש ולהקים מועדון ספורט משלו, מתוך אהבה גדולה לספורט ורצון עז להוביל אנשים להצלחות אישיות. גלעד רץ למעלה מ 20 מרתונים, והשתתף ב-5 תחרויות איירון מן. המוטו של גלעד הוא שכל אחד יכול.