עמוד המועדפים שלי הצפיות האחרונות שלי קטגוריות
קטגוריות מומלצים עדכונים אחרונים עמוד ראשי
:חיפוש מהיר
         


מחשב

טלוויזיה
ערוץ 2 שידור חי   |   ערוץ 10 שידור חי

קריאת כיוון

RSS שלח ל Facebook Twitter שתף במקושרים שלח לחבר
עמוד ראשי > > Hacked By Cyb3r Drag0nz Team > קריאת כיוון

קריאת כיוון   - פרקים נבחרים


תכנית הספרות האהובה שהצליחה להביא את ילדי ישראל אל ארון הספרים. ספרניות נרגשות דיווחו כי ביום שידור הסדרה הפופולרית נחטפו הספרים המדוברים ממדפי הספריות ברחבי הארץ.

"מחניים", "אורה הכפולה", "אמיל והבלשים", "שלושה בסירה אחת", בכל פרק אנו מוזמנים למסע קסום עם ספרי הילדים הקלסיים. קטעי ספרות מומחזים מוצגים בעיבודים עשירים ומקוריים בכיכובם של הילדים נועה תשבי, טל מוסרי, מריאנו אידלמן ורועי בר נתן, שהתקבצו אל חנות הספרים הצנועה של רוני פינקוביץ'.

סופרים ישראליים מובילים, כמו דבורה עומר, דויד גרוסמן, נאווה סמל ויגאל מוסינזון מתארחים בחנות ומקריאים קטעים מספריהם.




תגיות: רוני פינקוביץ', נועה תשבי, טל מוסרי, מריאנו אידלמן, רועי בר נתן, ספרות, נוסטלגיה, קריאת כיוון




  קטגוריות
אירוח
אנימציה ומצוירים
אקשן ואימה
בידור
בישול
דרמה
הגיל הרך
הרצאות
ויראלי
חדשות
טבע
טלנובלות
ילדים ונוער
לימודים ברשת
מגזין
מדע
מוסיקה
סדנאות
ספורט
ספרדית
ערבית
פנטזיה ומד"ב
פעולה
קומדיה
רומנטי
ריאליטי
שעשועון
תעודה ותחקיר
סרטים






שלח לחבר
    הוסף לעמוד שלי
פרק 24 - פיצוח תעלומות וחיפוש אוצרות
במרכז התוכנית הספר ה"שד מהשביעית" מאת קורנל מקושינסקי בתרגום אורי אורלב. רוני פינקוביץ המנחה משחק את דמותו של השודד מהספר "אי המטמון" מאת ג'ון לואיס סטיבנסון. בסוף התוכנית הילדים משחקים "מבוכים ודרקונים" בעקבות הספר "ההוביט" מאת ג'.ר. טולקין
פרק 23 - על כנפי הדמיון
ילדים בעלי דמיון שבעזרתו הם מעופפים לארצות רחוקות ומנסים הרפתקאות מסעירות. במרכז התוכנית הספר "סומכי": עמוס עוז מספר על ילד ירושלמי חולמני בתקופת המנדט בירושלים. כמו כן באולפן הספר "35 במאי" מאת קסטנר: ילד שצריך לכתוב חיבור על הים הדרומי.
פרק 21 - זקנים וטף
משדר המתאר יחסים בין ילד לבין מבוגר: על הדרמה ב"נסים ונפלאות" מאת לאה גולדברג, הדן בקשר בין לאה ונסים, ילד משכונת מצוקה, על רקע ת"א בשנות ה-30. באולפן מתארח הסופר דוד גרוסמן בספרו "דו קרב" ומוצג קטע מומחז. עוד בתכנית: הספר "כדור הכסף" מאת רות אלמוג.
פרק 20 - הומור וסאטירה
תכנית אולפן עם קטעי סרטים. באולפן מופיעות דמויות מתוך סיפורים ומעשיות מוכרים: דון קישוט, הברון מינכהאוזן, חכמי חלם, גוליבר. הדמויות יוצאות מהספרים ומבקרות את רוני בחנות. התכנית מבוססת על עיבוד שכתב אריך קסטנר בספרו "אריך קסטנר מספר".
פרק 18 - באין משפחה
תכנית על ילד המסתדר בחיים בלא משפחתו הטבעית; קטעים מתוך הספרים "האסופית" ו"אן מאבונלי" מאת לוסי מונטגומרי; על "שמריהו או הילד מקופסת השימורים" מאת נסטלינג'ר, העוסק בילד שהגיע מבית חרושת לשימורים לביתה של אשה המגדלת אותו; וקטע מהספר "ילדת הגשם" מאת חיה שנהב, העוסק בילדה אילמת מהשואה.
פרק 17 - הגשמת משאלות ודמיון
ספרים העוסקים בעולם הדמיון ובהגשמת משאלות. בתוכנית הספר "הסיפור שלא נגמר" מאת מיכאל אנדה. אורי אורלב משוחח על ספרו "קשה להיות אריה" ועל תרגומו לספר "קאיטוש המכשף" מאת יאנוש קורצ'ק, (הילד השובב המגשים משאלות דמיוניות) ודרמה מהספר "טבעת הזהב של ניניקודימה"
פרק 16 - מעמדות
בפרק מוצגים ספרים המתארים מציאות של חברה שיש בה פער מעמדות. "דני אלוף העולם" - רואלד דאל, "אל עצמי" - גלילה רון-פדר, "הילדה רובין הוד" - נורית זרחי.
פרק 15 - הילד הנאבק
התכנית עוסקת בשני ספרים: "הנחשול" מאת מורטון רו, ו"העד האחרון" מאת עמי גדליה. אלו שני סיפורים על ילדים הנאבקים להוציא את האמת לאור על רקע תקופת השואה ומלחמת העולם השנייה. משתתפים: רוני פינקוביץ, טל מוסרי, גילי נאמן, דורון צפריר.
פרק 14 - בתי ספר ופנימיות
התכנית מוקדשת לספרים המספרים על הוויי החיים המיוחד בבתי ספר ובפנימיות בישראל. במרכזה הספר "מעבר לכביש או חבורת עלומים" מאת דבורה עומר. עוד בתכנית מפגש עם הסופר פוצ'ו שכתב ספרים רבים על החיים בבתי ספר, וקטע מתוך הסרט "נדיה" ע"פ ספרה של גלליה רון פדר.
פרק 13 - הילד כחלק מהמשפחה
התכנית מוקדשת לילד שמשפחתו מתפוררת מסיבות שונות: בגלל פטירתו של אחד ההורים כמו בספר "הקיץ של אביה" מאת גילה אלמגור, במקרה של תאונה כמו בספר "התנגשות חזיתית" של נירה הראל, או במקרה של גירושין כמו בספר "זה לא סוף העולם" מאת ג'ודי בלום. במקרים כאלה הילד צריך להתמודד ולמצוא בתוך עצמו מקורות כוח חדשים.
פרק 10 - סיפורי אהבה
בחנות הקריאה של רוני נערכת מסיבה המוקדשת לסיפורי אהבה, הילדים מתכוננים להציג קטע מתוך "רומיאו ויוליה" של שקספיר; הם הזמינו את המשורר יורם טהר-לב לקחת חלק במסיבה ולספר על ספרו "הנשיקה הראשונה". הם מדברים על זוהרה ושמוליק ובין הילדים, אורחי המסיבה, גם נרקם סיפור אהבה המשלים את סיפורי הספרים
פרק 9 - רובינזונדות
אנשים בודדים הנאבקים על הישרדותם, לפי הדגם של הספר "רובינזון קרוזו". לכל תקופה - הרובינזון שלה: רובינזון קרוזו מודרני, רובינזון מתקופת השואה לפי הספר "האי ברחוב הצפורים" מאת אורי אורלב, כמו כן קטעים קצרים מהסרטים: "אי התעלומות" לפי הספר של ז'ול וורן ו"אי הילדים" לפי הספר של מירה לובה.
פרק 8 - חבורות
קבוצת ילדים מקימה את חבורת "קריאת כיוון", אבל יש להם בעיה: מי יהיה מנהיג החבורה? הסופר יגאל מוסינזון, שכתב את סידרת ספרי חסמבה, נמצא בחנות ומתגייס לעזרתם בסוגיה זו. רוני מציג בפניהם את הספרים: "שמונה בהעקבות אחד" מאת ימימה טשרנוביץ-אבידר; "הנערים מרחוב פאל" מאת פרנץ מולנאר - אולי כאן הם ימצאו תשובה.
פרק 7 - סיפורים היסטוריים
הופרמן ה"כלבויניק" בא לחנות לתקן את המדפים. רוני והילדים מגייסים אותו לתקן את "מכונת הזמן" שהם בנו. אבל הכל לומדים כי טוב יותר לטייל באמצעות הספרים ברחבי ההסטוריה האנושית. הספרים: "בן המלך והעני" מאת מארק טווין; "אוהל הדוד תום" מאת הרייט ביצ'ר-סטאו; "שרה גיבורת נילי" מאת דבורה עומר
פרק 3 - ילדים בלשים
התכנית עוסקת בז'אנר הספרותי של ילדים - בלשים, ומציגה את הספרים: "אמיל והבלשים" מאת אריך קסטנר; "בלומקוויסט אלוף הבלשים" מאת אסטרוד לינדגרן; ספר אחד הוקדש לגדול הבלשים הספרותיים - שרלוק הולמס: "כלבם של בני בסקרוויל" מאת ארתור קונן-דויל (קטע זה נלקח מתוך סרט של ה-.B.B.C).
פרק 1 - ילדת חוץ
בפרק מוצגים שלושה ספרים: ילדת חוץ מאת נורית זרחי; שבועת האדרה מאת דורית אורגד; שני רעים יצאו לדרך מאת ימימה טשרנוביץ-אבידר ומירה לובה. שלושת הספרים עוסקים בילד הזר שמבקש להיקלט בחברה חדשה ומגובשת. כל ספר משקיף על הבעיה מזווית ראיה אחרת.


צפייה ישירה:








טי וי לנד    © 2009 TVland Ltd.      TVland.co.il - טיוילנד
תגיות נבחרות
שנות ה-80
X פקטור
אמבוש
להיות איתה
הכוכב הבא
מה אתם הייתם עושים
מה שקורה באילת
כלוב הזהב

הישרדות VIP
ארץ נהדרת
רוקדים עם כוכבים
סימני שאלה
כלבוטק
פנים אמיתיות
יצאת צדיק
מצב האומה
פסיכו
ניווט מהיר
קטגוריות
עדכונים אחרונים
מועדפים
צפיות אחרונות
ערוץ 2
ערוץ 10
YES
HOT
Ynet
טי וי לנד
עמוד ראשי
צור קשר
תקנון
מדיניות פרטיות
המומלצים
מדריך לחיבור המחשב לטלוויזיה
מהחדשות
צפייה ישירה
RSS
קישורים
דוח בלקר
DataCheck.co.il
חיפוש אנשים
05X.co.il
MyName.org.il